Известие

Collapse
No announcement yet.

Блокирал скоростен лост на 1ва скорост-от какво?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Блокирал скоростен лост на 1ва скорост-от какво?

    Здравейте, както пише в заглавието, проблема е следния: Качвам се одеве в колата (не е карана 5 дена, само всеки ден я припалвам по 10на минути заради акомулатора) да я припаля че да поработи малко, и преди да запаля, опитам с натиснат съединител да освободя от 1ва скорост, както си му е реда (ръчната зима не ползвам). Да, ама не - лоста ще кажеш е замръзнал на тая позиция и ни назад, ни...пак назад. Опитах леко да го поразмърдам, пак при натиснат съединител, внимавайки да не повредя синхронизатора на скоростната кутия или както му викат там, ама ще кажеш че е блокирала скоростна кутия и това е. И има леко лутфченце, лабав си ми е лоста така, но сега както е на 1ва, като го мръдна към мен, се чува едно много тънко и лекинко чукане някъде в района под волана, (все едно че метална пръчка се е откачила и като мръдна скоростния лост, я удрям в метал). Незнам, луфт си имаше, ама сега ми се струва че е малко повече.
    Възприех друга тактика - запалих колата и на натиснат съединител я държах 5 минути да вдигне маслото, съответно парното да подуха малко топло, (викам си, може маслото в скоростната кутия да е замръзнало, знам ли и аз) ама без резултат-лоста си седи захапал на 1ва и не пуска....
    Сега съм се вкарал в некви сценарии че може да съм прецакал нещо скоростната кутия, така че ако някой може да ме разубеди в положителна насока и с компетентно мнение да ме насочи към решение на проблема, ще съм благодарен.
    Да уточня че няма как да карам колата на 1ва да я разработя или нещо от сорта, щото пред колата има 10 метра снежни преспи до улицата. Най-много с голям късмет да разрина и да я търкалям на 1ва скорост до сервиз...
    Alfa 156 2.0 - ех,
    Lancia Z 2.0i 147hp - ex,
    Lancia Y 1.4LX 80hp -ex
    Още италианки би било мазохизъм и горене пари на клада.

  • #2
    По-скоро имаш проблем с 'ябълката', в основата на лоста която е
    Last edited by trustworthy; d.m.y г., 22:00.
    _______
    146 JTD - ex
    Renault Megane II 1.5 dci - ex

    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

    Comment


    • #3
      Махни кожата на лоста и напръскай ябълката хубаво с графутен спрей и се помъчи да я раздвижваш по малко. Ако се раздвижи после графитна грес си купуваш и омазваш ябълката хубаво.
      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

      Comment


      • #4
        Аз слагам два лева за това че имаш влага във жилата на скоростите, която е замръзнала - същото като да ти замръзне ръчната - има едни гумени маншончета дето се скапват.....ама това е вероятност само.....ако искаш и имаш достъп до мястото където жилата влизат в планките на сккут, и размърдай там - ако планките мърдат, то значи жилата са замръзнали - ако ли не си направи другия извод......мястото е кофти за бъркане, ама така що годе може да си извадиш някакъв извод.....
        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

        Comment


        • #5
          Ферариста най вероятно е прав. Ако не бяха минусовите температури бих те посъветвал да огледаш основата на ск. лост.
          Last edited by Galeano; d.m.y г., 22:07.
          sigpic Alfasud/156 1.8ex
          156 2.4 JTD/156 2.5 Q-system/Uno 1.3Turbo i.e-again/Yamaha R6

          Comment


          • #6
            ПиЕс - не напъвай лоста излишно, щото ако счупиш нещо от пластмасите под лоста дето са, става много кофти.......чакай пролетта.....
            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
              ПиЕс - не напъвай лоста излишно, щото ако счупиш нещо от пластмасите под лоста дето са, става много кофти.......чакай пролетта.....
              И до тогава да не си кара колата ли? Нека направи това дет му казвам. При мен беше станало така ама след една гонка. Ябълката беше суха и явно доста съм я дръпнал и беше запецнала. Пръсках яко с графитен спрей и леко полека го размърдах. После след няколко раздвижвания по-малко по-малко се оправи. Купих на другия ден графитна грес и напълних хубаво около ябълката. От тогава няма проблеми.
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #8
                Е па бъзикам се - тука му изброяваме варианти и никой не зима пари за тва, всеки е свободен да си направи изводи и да експериментира сам......при тебе е било едно, при друг друго, казваме му -1-2-3-4 вероятности, той да гледа.....
                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                  Е па бъзикам се - тука му изброяваме варианти и никой не зима пари за тва, всеки е свободен да си направи изводи и да експериментира сам......при тебе е било едно, при друг друго, казваме му -1-2-3-4 вероятности, той да гледа.....
                  E, това да... варианти да иска
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • #10
                    ако я запали да работи докато загрее стабилно дали няма да се размразят жилата? Поне да ги изключи като варянт
                    Аlfa156 1.8TS 2000

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от zimin Покажи съобщение
                      ако я запали да работи докато загрее стабилно дали няма да се размразят жилата? Поне да ги изключи като варянт
                      И трябва да държи съединителя постояно натиснат в продължение на не се знае колко време.
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                        Аз слагам два лева за това че имаш влага във жилата на скоростите, която е замръзнала - същото като да ти замръзне ръчната - има едни гумени маншончета дето се скапват.....ама това е вероятност само.....ако искаш и имаш достъп до мястото където жилата влизат в планките на сккут, и размърдай там - ако планките мърдат, то значи жилата са замръзнали - ако ли не си направи другия извод......мястото е кофти за бъркане, ама така що годе може да си извадиш някакъв извод.....
                        Влизам и аз с два лева

                        Моят съвет е близко гаражче с жокер помощ от приятел и колата да поседи една вечер на топло
                        0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                        sigpic
                        Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                        Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                          Влизам и аз с два лева

                          Моят съвет е близко гаражче с жокер помощ от приятел и колата да поседи една вечер на топло
                          Колегата каза, че е спрял пред пряспа, а като гледам какво е времето навън и каква 'оптимистична' прогноза дадоха, скоро няма шансове да се разтопи по нашия край.
                          на мен при предишния сняг тая зима ми позапираше ябълката при превключване 2-3, ама после се стопли времето и се оправи
                          _______
                          146 JTD - ex
                          Renault Megane II 1.5 dci - ex

                          Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                          Comment


                          • #14
                            В неделя сутринта ще е по студено от днес, до сряда да не се нада Ей сега в 10,00 термометара показваше минус 8 градуса.И аз си мисля, че е позамръзнало.
                            Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
                            Нагоре по стълбата, която води надолу
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Другия вариант е ако му трябва колата да вземе пищов за горещ въздух, да си направи коридорче към жилата дето са им маншоните, да ги оголи и да топли.....и да се надява да не е много "овлажнено" там......ако не стане доброволно, може да пробва с гореща вода, но ще му трябва голямо количество, но това е рисков експеримент ако не разполага с голямо количество, щото ако и тогава не се размрази, след това всичко ще замръзне пак и найстина само пролетта ще е решение......абе не е удачен тоя вариант, но при отчаяни обстооятелства и спешна нужда от кола може и да стане......
                              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                              Comment

                              Working...
                              X